niedziela, 1 lutego 2015

Leszczyna wiosny nie czyni


 Uśmiecham się do Was dzisiaj słonecznie :)
Taki piękny dzień jak dziś 
potrafi w człowieczej duszy zdziałać cuda.
Cuda dzieją się również wokół.
Wprawdzie jeszcze w polu tyle śniegu
i woda skuta lodem.




 W ptasich gniazdach hula jeszcze wiatr.



 Ale w taki słoneczny dzień jak dziś 
poruszenie w przyrodzie jest wyraźne.
Można je usłyszeć, poczuć i zobaczyć :)
Kwitnąca leszczyna wiosny nie czyni ale ...
w encyklopedii na W możemy przeczytać

"Początek przedwiośnia (zarania wiosny) wyznaczany jest na podstawie zakwitania leszczyny pospolitej i podbiału pospolitego. Przedwiośnie fenologiczne w Polsce zaczyna się czasami już w lutym lub w marcu, trwa zwykle do początku kwietnia."



 Zdjęcie powyżej to dzisiejsza zdobycz.
 Jednym słowem zielona pani wiosna jest już coraz bliżej :)

Dobrego tygodnia życzę:)


8 komentarzy:

  1. O, to miło. U mnie zakwitł oczar :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też byłam dzisiaj na długim spacerze, bo po raz trzeci w tym roku pokazało się słońce i wszędzie wokół zrobiło się pięknie.
    Już bym nie chciała zimy.
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. I bardzo dobrze, bo wiosna to moja ulubiona pora roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi zrobiłaś radość tym postem!:) Tak bardzo chcę już wiosny, mam nadzieję, że nadejdzie wcześnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja juz nie mogę sie tej wiosny doczekać ,chociaz rzeczywiścieza oknem juz bardziej wiosna niż zima:)No,ale różnie jeszcze może być .

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie !!! A na oznaki wiosny bardzo, ale to bardzo się cieszę:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. A u mnie spadł śnieg, ładne zdjęcia , bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za dobre wieści ! Cudowne zdjęcia :)
    Serdeczności !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...