czwartek, 6 października 2016

Jesiennieje

 Jesień rozgościła się już na dobre
z całym bogactwem kolorów, smaków i zapachów. 
Uwielbiam ją za to :)
Pokazała również to chmurne i mokre oblicze.
Brr...






Dynie w tym roku spłatały mi psikusa.
Ani jedna nie wystąpiła w modnym białym wdzianku ;)
W taczkach dumnie się prężą żółte, zielone, pomarańczowe...
Nakrapiane i gładkie, duże i małe.
Cudne są!
A jakie pyszne, szczególnie dynia hokkaido mniam :)
Szczerze polecam ten przepis.



 Tarta jak widać wygląda pięknie i zapewniam, 
że wybornie smakuje.
Okaz widoczny na zdjęciu, 
został wzbogacony dodatkiem szpinaku.
Nie jest to konieczne, ale taka wersja też jest super.
W moich stronach, jesień nie może się obyć
bez takich widoków.




A ten zapach, który niesie się po okolicy mmm...
Smakowitą zawartość kociołka opisywałam już kiedyś o TU
Kontynuując wątek kulinarny
muszę wspomnieć o słodkościach, które zagościły
na moim stole. 
To ciasto budziło moją wielką ciekawość od dawna.
Sama nazwa bardzo mi się podobała hihihi
wszak biologicą jestem.
"Leśny mech", bo o nim mowa, widziałam 
do tej pory tylko na zdjęciach.
Ale dzięki  Anetce odważyłam się 
upiec to niezwykle wyglądające ciasto.
Po wszelkie wskazówki dotyczące wypieku
odsyłam Was właśnie do niej.
Dziękuję Kochana za cenne rady :)
Mój "leśny mech" prezentował się wspaniale,
a smakował wyśmienicie. 


Ja od siebie dodałam tylko lekkie nasączenie  ciasta ponczem.
Okazją do upieczenie tego niezwykłego tortu
było moje zjesiennienie.


Jak to już jesień? A w sercu ciągle maj.
" Lata mijają, a my tacy sami.
Udajemy innych mądrzejszych, zaradniejszych...
Że więcej wiemy, że mniej się martwimy.
Że mniej nam wypada, 
(...)
Choć lata mijają coraz dotkliwiej i szybciej,
to serce wciąż młodzieńczo szalone.
Tak jak dawniej. " 


:)
 Uśmiecham się do cudnego bukietu słoneczników.
Mąż wie co lubię ♥

A jutro...
 zrobię sobie makijaż, pazurki błyskają czerwienią.
Otulę się  Rudą, 
którą specjalnie dla mnie namalowała Czarodziejka Maryś.


I rozpocznę z klasą kolejną jesień :)


14 komentarzy:

  1. Cudowny post, cudowne zdjęcia i cudowny wiek:) Oby Ci się wiodło dalej, dni może tak nie pędziły... albo pędziły, ale zawsze szczęśliwie. I aby na leśnym mchu kiedyś błysnęła świeczka z trzema cyframi!
    Cmok, cmok:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwonko życzymy samych radosnych i słonecznych dni :) Wszystkiego najpiękniejszego :)
    Pięknie u Ciebie :) ciacho wygląda smakowicie..... słoneczniki przepiękne, Ruda robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny post, dla oczu i dla nosa, czuję zapach kociołka, a widoki rzeczywiście powodują jesiennienie.
    Wszystkiego najlepszego, zadowolenia z klasy i z całej reszty.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Iwonko, ja się już doczekać nie mogę lipcowego lata i kolejnego spotkania ♥
    Niech Cię dobrze otula ruda serdeczna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Więcej wiemy i więcej jemy hi hi hi,partrzę na ciasto i ślinka mi leci,zagryzam śliwkowym i patrzę na mój brzuch, o boże jakie dobre a tu 21.50.Piękne fotki ,te kolory.najlepszego jesienna dziewczyno!

    OdpowiedzUsuń
  6. Więcej wiemy i więcej jemy hi hi hi,partrzę na ciasto i ślinka mi leci,zagryzam śliwkowym i patrzę na mój brzuch, o boże jakie dobre a tu 21.50.Piękne fotki ,te kolory.najlepszego jesienna dziewczyno!

    OdpowiedzUsuń
  7. o rety jakie fajne ciacho,
    Iwonko cudowna jest jesień, a w Twoich zdjęciach jeszcze piękniejsza.
    serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie, smacznie i jesiennie :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesień kocham szczególnie za kolory i ogrom warzyw i owoce, oraz za przetwory:)
    U Ciebie jesień i wygląda i smakuje smacznie i pięknie:)
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, zgadzam się co do ponczowania, zdecydowanie! ;-) Fajnie, że spróbowałaś :-) Lecę zerknąć na ten dyniowy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego dobrego jesienna Pani :)
    cudowna jest Twoja jesień, kolorowa i bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sto lat, sto lat! Moc serdeczności zostawiam!
    Ivonno Twoja jesień wysmakowana i taka jak lubię.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudna ta Twoja jesień :) Ciasto wygląda rewelacyjnie! Zdjęcia przepiękne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...